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Thursday 20 March 2014

Symptoms of Fascism ISP IV March 2014

*Symptoms of Fascism*



*Ram Puniyani*



Fascism, a phenomenon which emerged in Europe in Post First World War
period has haunted the humanity since then. Its brutality, its crushing of
democratic norms, its targeting of minorities, its megalomaniac projection
of power of the nation, its ultra nationalism, projection of its leader as
a 'strong' leader, the charisma built around such a leader are etched on
the memory of human race as a lesson as to what should not happen anywhere
in the world again. Since then two words, Fascism and Hitler have also
become part of the popular vocabulary, expressing the nature of the
dictatorial regime and a tyrannical dictator. At the same time these words
many times get diluted and used in a loose sense for any dictatorial
regime, any authoritarian leader or person. The socio political
characteristics of the political phenomenon are very specific and one has
to keep them in mind

Tuesday 18 March 2014

कामरेड करात का ���या फतवा सोशल म��डिया में अपनी राय दर्ज कराना अ���ुशासन भंग में ��ामिल! ফেসবুক, ট��যু

कामरेड करात का नया फतवा सोशल मीडिया में अपनी राय दर्ज कराना अनुशासन भंग में
शामिल!

ফেসবুক, ট্যুইটারের মতো সোস্যাল নেটওয়ার্কিং ও ব্লগিং সাইটে পার্টির নীতি
বিষয়ক ইস্যুতে ক্যাডাররা নিজেদের মতামত জানান, লেখালেখি করুন, তা বিলকুল
না-পসন্দ প্রকাশ কারাটের।

एक्सकैलिबर स्टीवेंस विश्वास

प्रकाश कारत को शायद अब यह समझ में नहीं रहा है कि जनसंवाद के जरिये पार

इस बाजारू राजन��ति की आखिरी मंजिल भुखमर

इस बाजारू राजनीति की आखिरी मंजिल भुखमरीभारत में अस्पृश्यता और जातिव्यवस्था दरअसल नस्ली भेदभाव की फसल हैपलाश विश्वासइस महादेश में दो विश्वविख्यात अर्थशास्त्री नोबेल विजेता हैं। डॉ. अमर्त्य सेन और डॉ. मोहम्मद युनूस। दोनों जायनवादी युद्धक विश्व व्यवस्था के डॉ. मनमोहन सिंह और मोंटेक सिंह आहलूवालिया और आनंद शर्मा से बड़े कारिंदे हैं। उनका करिश्मा किसी प

चाहे कोई बने वे मुक्त बाजार के ���्रधानमंत्री ह��� होंगे, भारतीय ���न गण मन के नह

[image: चाहे कोई बने वे मुक्त बाजार के प्रधानमंत्री ही होंगे, भारतीय जन गण
मन के नहीं]
चाहे कोई बने वे मुक्त बाजार के प्रधानमंत्री ही होंगे, भारतीय जन गण मन के
नहीं
[image: HASTAKSHEP]

मित्रों, आप सत्ता में आते ही आपको याद होगा कि हमने लिखा था कि अगर आप
कारपोरेट राज के खिलाफ हैं तो वह कम से कम दिल्ली में कारपोरेट जनसंहार के
मुख्य हथियार असंवैधानिक बायोमेट्रिक डिजिटल रोबोडिक स

श्रद्धांजलि नहीं रहे दलित पैं���र के संस्थापक :���ामदेव ढसाल एच ��ल दुसा

श्रद्धांजलि


नहीं रहे दलित पैंथर के संस्थापक :नामदेव ढसाल

एच एल दुसाध

H L Dusadh Dusadh<https://www.facebook.com/harilaldusadh.dusadh?hc_location=timeline>
11 hours ago<https://www.facebook.com/photo.php?fbid=641279659253536&set=a.440672279314276.99609.100001145224362&type=1&stream_ref=10><https://www.facebook.com/harilaldusadh.dusadh?fref=ts#>
३० सितम्बर २०१२ बॉम्बे में आयोजित सातवें डाइवर्सिटी डे प्रोग्राम में नामदेव
ढसाल को डाइवर्सिटी मैन ऑफ़ वर्ल्ड की ट्रोफी भेंट करते एच एल दुसाध और मिशन
डाइवर्सिटी से जुडी अन्य हस्त

Monday 17 March 2014

"We Need Ambedkar--Now, Urgently..." The Booker prize-winning author on her essay The Doctor and

<http://photogallery.outlookindia.com/default.aspx?pt=3&ptv=0&date=2/27/2014&pgid=86443>
NARENDRA BISHT
INTERVIEW
"We Need Ambedkar--Now, Urgently..."
The Booker prize-winning author on her essay *The Doctor and the Saint* and
more
SABA NAQVI<http://www.outlookindia.com/peoplefnl.aspx?pid=3900&author=Saba+Naqvi>
INTERVIEWS ARUNDHATI
ROY<http://www.outlookindia.com/peoplefnl.aspx?pid=4112&author=Arundhati+Roy>
http://www.outlookindia.com/article.aspx?289691


*Almost half of the 400-page book is Roy's essay, the other half *Annihilation
of Caste*. Roy writes about caste in contemporary India before getting into
the Gandhi-Ambedkar stand-off. Taking off from what Ambedkar described as
"the infection of imitation", the domino effect of each caste dominating
the ones lower down in the hierarchy, Roy says, "The 'infection of
imitation', like the half-life of a radioactive atom, decays exponentially
as it moves do

A Reply To The Mahatma Excerpted from Annihilation of Caste: The Annotated Critical Edition, pub

A Reply To The Mahatma
Excerpted from *Annihilation of Caste: The Annotated Critical Edition*,
published by *Navayana*
B.R. AMBEDKAR<http://www.outlookindia.com/peoplefnl.aspx?pid=12877&author=B.R.+Ambedkar>

Ramesh Shinde/Navayana
*Essential reading* Cover of the first edition of 'Annihilation of Caste',
1936

*8.1* Why does the Mahatma cling to the theory of everyone following his or
her ancestral calling? He gives his reasons nowhere. But there must be some
reason, although he does not care to avow it. Years ago, writing on *Caste
versus Class*in his *Young India
*[1]<http://www.outlookindia.com/article.aspx?289692#1.>,
he argued that the caste system was better than a class system on the
ground that caste was the best possible adjustment for social stability. If
that be the reason why the Mahatma clings to the theory of everyone
following his or her ancestral calling, then he is clinging to a false view
o

धसाल- हिंदू राष���ट्रवाद में स‌माहित हो गये, तो ��नसे स‌ंवाद की प्रयोजनीयता महसूस ही नहीं हुय

[image: धसाल- हिंदू राष्ट्रवाद में स‌माहित हो गये, तो उनसे स‌ंवाद की
प्रयोजनीयता महसूस ही नहीं हुयी]
धसाल- हिंदू राष्ट्रवाद में स‌माहित हो गये, तो उनसे स‌ंवाद की प्रयोजनीयता
महसूस ही नहीं हुयी
[image: HASTAKSHEP]
*दलित पैंथर,कवि पद्म श्री नामदेव धसाल नहीं रहे*

पलाश विश्वास


पिछले ही स‌ाल दिवंगत स‌ाहित्यकार ओम प्रकाश बाल्मीकि स‌े हमारी वामपक्षीय
रोजनामचे के वर्गसंघर्षी व

Arundhati Roy's 'Introduction' to Ambedkar: Inside one Misogynistic & Xenophobic Dalit's mind

Arundhati Roy's 'Introduction' to Ambedkar: Inside one Misogynistic &
Xenophobic Dalit's
mind<http://roundtableindia.co.in/index.php?option=com_content&view=article&id=7273:arundhati-roy-s-introduction-to-ambedkar-inside-the-mind-of-one-misogynist-and-xenophobic-dalit&catid=119:feature&Itemid=132>


Written by Anoop Kumar


Published on 10 March 2014

*Anoop Kumar*

*I, Ravidas, proclaim all Vedas are worthless. ~ Sant Ravidas.*

[image: anoop]Nishan Singh was a freedom fighter, a martyr who fought
against the British to gain freedom for the country. A Rajput whose memory
must be cherished, his life celebrated. Therefore we have statues, a
memorial, a school and other government buildings named after him in Baddi,
his village in Bihar's Rohtas district. A village of very prosperous Rajput
landlords; many among them are now doctors, engineers and teachers posted
in neighbouring big cities but quite steadfast in